YÖRESEL GİYİM:
Elbiseler çok renklidir. Atlas, canfes ve diba gibi kumaşlardan yapılır. Entari üstüne işlemeli hırka giyilir. Başlıklarda kullanılan gümüş tepelikler köyden köye değişir. Erkekler entari, şalvar, kuşak, şal, işlik ve yelek giyerler. Başa külah giyilir veya puşu sarılır.
HALK OYUNLARI VE FOLKLOR:
Folklor sözcüğü, folk (=halk) ve lore (=bilim) kelimelerinden oluşup, halk bilimi anlamına gelmektedir. Folklor, uluslar arası kültürün yaratıcı bilimsel bir koludur. Tarih sürecinde bölgelere göre özelleşmiş, bölgelerle özdeşleşmiş, bu durumuyla kendisini bilimsel, teknik ve ori jinal bir şekilde ortaya koymuştur. Folklorun temelini; toplumların ekonomik yaşam şartları oluşturur. Dolayısıyla ortaya çıkması, gelişmesi halkların maddi ve manevi değerleriyle ilintilidir. Folklor ile halk oyunları kavramları özdeşleştirilerek, halk oyunları yerine folklor kavramı kullanıla gelmektedir. Oysa folklor genel bir kavram olup, toplumların maddi ve manevi değerlerini barındırır. Ömeğin, herhangi bir ülkenin, toplumun veya yörenin yemekleri, kıyafetleri, gelenek görenekleri, töreleri, halk oyunları, bayramları, eğlenceleri vb.. gibi değerlerin tümü folkloru oluşturmaktadır. Halk oyunları folklorun bir parçası olup, günlük yaşamdan kesitler, kahramanlık, birliktelik, nefret, aşk, sevgi, hayal, umut gibi insan yaşamını etkileyen değerleri sergiler. Zevkler ve dertler halaylarla, türkülerle, düğünlerle, müzikle, sanatçılarla dile getir ilir. Her ne kadar halk oyunlarında zevk ve eğlence görülüyorsa da, toplumların kanunu, ilişkileri, kültürü, kimliği öncelikli olarak dile getirilir. Onun için denilebilir ki folklor (halk oyunları) insanların eğitiminde rol oynar. Müzik eşliğinde oynanan oyunlar daki ahenk fark edildiği zaman, insan yaşamını ve sevgisini canlı kılar. Bir yan dan insanı üzer, dertlendirir, bir yandan da neşelendirir. Her ritim ve oyun insanlann gönlünde ayrı değişiklikler yaratır. Böylece halk oyunlan insanları manevi yönden etkiler. Halk oyunları, insanlık tarihi kadar eskidir. Halklar tarihinde insanlar, toplumlarını, örgütlüklerini, geri kalmışlığını halk oyunlarından ayırmamışlardır. Halkımız, bazen istemlerini, beklentilerini halk oyunlarıyla dile getirmiştir. Her ne kadar yazılamamışsa da, halkın yaşamında varlığını sürdürmüştür. Bazen de yurtseverlik, savaş, kavga, aşk, sevda gibi konular dile getirilmiştir. Halk oyunlarımız rengini kendi güzel coğrafyasından almıştır. Doğa ile bütünleşmiştir. Bu yüz den halk oyunlanmız çok zengindir. Bu yönüyle manevi bir güç olup, yaşantımızın bir aynasıdır. Halkımız, folkloru ile özellikle halk oyunlan kendisini Ortadoğu halklarına tanıtmıştır. Öte yandan kültürümüz yaşamımızın temelini oluşturmuştur. Halk şarkı, türkü ve oyunlarıyla kendini tanıtmıştır. Kültürel ilişkilerdeki zenginlik, ulusal ilişkileri de geliştirerek zenginleştirmiştir. Bölgemizde her yörenin kendine has oyunları vardır. Bu, yöreler arasındaki kültürel ilişkilerin gelişmesine neden olmuştur. Her yörenin oyunları, o yöredeki insanların yaşantılarını sergiler.
Ömeğin, Hakkari'de oynanan ''Xelef'' oyunu, kimi ağaların ve aşiret reislerinin kahramanlıklarını, kiminin de zorbalıklarını dile getirir. Adıyaman'da oynanan ''Qimil'' oyununda ise toprağa bağlılık, üretim ilişkileri, kadın erkek ilişkileri (kolektivizm) dile getirilir. Bölgemizde oynanan oyunlarda dikkati çeken başka bir nokta da ekip başıdır. Ekip başı figürleriyle müzikle olan ahengini gösterir. Böylece yaratıcılığını serbest bir şekilde ortaya koyarak oyunun güzelliğini ve estetik yönünü tamamlar. Sonuç olarak, özelde halk oyunlarımızı genelde kültürümüzü kendimizde yaşatmak için bilimsel bir tarzda araştırmalı, tanımalı ve geliştirmeliyiz. Bunu yaparken de farklı kültürlere de saygı göstermeyi, değer ver meyi ve onlarla ilişki geliştirmeyi göz ardı etmemeliyiz
GELENEKSEL HALK OYUNLARİ
Diyarbakır ve çevresinin geleneksel oyunları .çok çeşitli canlı ve renklidir. Yöreye özgü nitelikleri vardır. Bölgemizde devki ve el vuruşturma figürlü oyunlar yaygındır. Oyunların çoğu halay türündedir. Çepik, lorke, çaçan, esmer, gırani, halayları en yaygınlarıdır. Halaylarda bir fasıl sırası bulunur. Ayrıca makamlara göre de sıra oluşturmaktadır.
KEŞEYO:
Bu oyunun sadece erkeklerce oynanması ve ilimize has olması en temel özelliğidir. Bu oyun delilo oynayan sarhoş bir Hıristiyan din adamının taklit edilişidir. Bu oyun delilo oyunun ayak vuruşlarının aynısı olup, ağır bir tempoda oynanmak tadır. İleri giderken sağ ayakla başlanır el ele serçe parmak teması ile kollar baş seviyesinin üzerinde havaya kaldırılarak oynanır. Önce sağ sonra sol tekrar sağ ve son olarak sol ayak öne vurulup tekrar sol ayak geriye doğru çekilir. Ellerin durumu değişir. Eller yere doğru indirilir. Her adım atılışında öne doğru birleşik olarak çıkarılır. Ayak hareketleri öne gidişin aksine geriye doğru önce sol sonra sağ, yine sol ve son olarak sağ ayak yere ve dize vurularak öne doğru adım atılır. Oyun böyle devam eder.
DELİLO:
Bu oyun üretimde birlik, dayanışma 46 içinde harcanan emeğin karşılığının alınmasından doğan sevinci yansıtır. Davul, zurna eşliğinde oynanır. Ezgisi 4/4'lüktür. Tempolu ve ritimlidir. Oyun süresince zur nadan değişik ezgiler çalınabilir. Serçe par maklardan tutuşulur. Kollar yere paraleldir. Oyun süresince içten dışa doğru yaylandırılır ya da sert biçimde sallandırılır. Oyuna sağ ayakla başlanır. Sağsol sağsol olmak şartı ile dört adım öne ve hafif sağa doğru atıİır. Son sol ayak vurulduktan sonra aynı ayak tekrar geri çekilir. Serçe parmakların tutulmasıyla dirsekler yarım açık, yanındaki oyuncuyla dirsekler bitişik ve her oyuncunun dirseği de kendi vücuduna bitişik olarak yalnız kadın ve erkeklerce oynandığı gibi karışık olarak da oynanır. Oyunda yöre türkü ve manileri (Delilo, Selimo, Tırlıanne, Ayvanda Yatan Oğlan vb. ) okunur.
HALAY:
Bu oyun en az üç kişi ile oynanır . oyunculara davul zurna eşlik eder. lzleyi ciye göre sahne uygulaması ve düzen yok tur. Oyun, başı çekenin yönetiminde oynanır. Halay başı elindeki puşuyla düzeni ve ritmi sağlar. Halaylarda neşe ve canlılık egemendir. Ölçülü devinimlerle oynanır. Halay müziği çeşitlidir. Ritm canlıdır. Ezgisi 2/4'lüktür. Kadın ve erkekler birlikte oynuyorlarsa; sol kol sağ kol üzerine gelir, içten parmaklar birbirine geçilir. Kollar ger gin, arkada kalacak biçimde kenetlenir. Bakışlar, dik ve serttir. Oyuncular omuz omuza verdikten sonra halay başlar. Sadece kadınlar oynuyorsa; el tutuşları değişir. Kollar çapraz olarak yanındakinin belinin üst ve alt tarafına atılır. Arkadan bakıldığında çapraz olduğu görülür. Halay iki bölümde oynanır. Birincisi sallanmadır. Diz kırılarak, dört uzun, iki kısa diz devinimi yapılır. Bu devinime beden ve omuzların ritmik biçimde eşlik etmesi gerekir. Omuz titretme erkekler içindir, kızlar düz oynar. Diyarbakır'da veya ilçelerinde, kırsal alanda halay oyununu kadınerkek beraber oynadıkları gibi sade erkek ve sade kadın türünde de oynarlar. Yalnız kadın vuruşları (öne çıkmak ) değişir. Bu kadınlara özgü olup kadınların fiziki yapılarına uygun olarak oluştuğu sanılmaktadır. Hafif öne eğilirler, sağsol sağsol olarak iki ayaklarını kullanıp, son ayak olan sol ayağı ön tarafa vurup geri çekerler. Kırsal alandaki erkek halayında ise kadınlarınkine benzer vuruşlar yapılmaktadır. Ancak ayaklar daha serbest ve daha ileri çıkarılarak yapılır. Merkez halayında ise vuruşlar küçük hafif öne eğilmiş olarak kırsal alandakinin aksine her iki ayak eşit olarak kullanılmaz. Sağ ayak üç defa sol ayak ise bir defa öne vurulup ileri gidilir. Vuruş noktasına geldiğinde ise ayak hareketleri aynı fakat sol ayak öne vurulup geri çekilir, son vuruş vurulup geri gelinir. Geri gelişte önce sol sonra sağ ayak lar hafif havaya kaldırılıp başlama nok tasına gelinir ve tekrar yerinde oynanmaya başlanır. Geri gelirken beklenmeden tekrar ileri çıkılabilir.
ESMER:
Sevinin vurgulandığı bir halk oyunudur. Figürlerde incelik, yumuşaklık vardır. Ezgisi 4/4'lüktür. Ara müziği her rani, türkü bölümü esmerim olan iki müzik li bir oyundur. Erkekler ve kadınlar tarafından oynanır. Tutuşları, halay oyunun daki gibi omuzlar kenetlene,cek şekilde olmalıdır. Oynama şekline ise sağ ayakla başlanır. Şehir merkezinde üçüncü ayakta diz kırılarak doğrulur ve akabinde sol ayak öne çıkarılır. Kırsalda ise üçüncü ayaktan sonra diz kırılmadan vücut yukarıdan hafif öne eğilerek arkaya doğru hafif olarak çıkılarak oynanır. Bu oyunda öne çıkışlarda birincide düz öne çıkılır. Öne çıkışların geri gelişleri de vardır. Oyun genellikle duy güzel olduğu için türkü söylenerekte oynanır .
TEK AYAK:
Halay türündendir. Tek grup ya da karşılıklı iki grupla oynanır. Bu oyunda ayak Vuruşları, halay müziğinden yarım ses aksaktır. Bu, ileriye çıkış figürlerinde ve dik oyunda özellik olarak belirir. Müzik ezgisi 2/4'lüktür. Karşılıklı oynamada belir gin özellik, atak devinimleridir. Bu oyunda ki tutuşlar da halay ve esmerde olduğu gibidir. Üç defa sağ ve sol ayaklar yerinde kaldırılıp indirilir. Sol ayakla birlikte vücut hafif öne çıkarılır ve eğilinir. Sol ayak öne Vurulup geri çekilir. Öne çıkma halayda olduğu gibidir. Geri gelişler de vardır. Davul Vuruşu halaydaki gibi seri olmayıp kesik kesik olur.
ÇiFT AYAK:
Bu oyunda da tutuşlar, tek ayak oyununda olduğu gibidir. Sol ayaklarını iki kez vurup çekerek oynadıkları bir oyundur. Öne çıkma ve geri gelişler de vardır. Davulun vuruşu ke------. Öne çıkma halayda olduğu gibidir. Ancak, sol ayak savurması iki defa olur. çapraz olması ve sağ ayağın hareketidrL Öne çıkmak beklemeden olduğu gibi, geri gelişte vardır Davulun vuruşlan da ritme göredir.
ÇEPİK:
Adını el çırpmadan alır, Savaş, kavga ve çekişmeyi simgeler. Oyun gruplara ayrılarak ya da teke tek vuruşarak oynanır. Çepik üç bölümdüL Kabadayı, hücum ve çarpışmadan oluşuL Yürüyüşler saldırı ve çağn biçimindedir. Oyunun en belirgin özelliği oynayışta eşitliğe önem verilmesidir. Erkek erkeğe, k1z kıza karşı oynaL Ezgisi 214'lüktüL Sağ ayakla başlanır. Sağsolsağ adımlar atılır Sağ ayakta sekilir. Sol ayak sağın yanına yere vurulur ve sol atılarak sürdürülür. Sekme sonrası tüm vuruşlarda el çırpılır Karşı karşıya gelinip eller birbirine vurulur. Vuruşlar yapıldıktan sonra dönme oluL Oyunun seyri serbesttir.
PAPURE:
Oyun sağ ayakla başlar. Dairenin oluşumunu sağlamak için ileri doğru iki adım atılır. Sağ yere vurulup sol ayak sağa doğru savrularak çift düşülür. Bundan sonra oyunun Diki oynanır. Oyunun diki halay oyununun diki gibidir. Komut geldikten sonra sağ ayak yere vurulur, sol ileri çıkanlır geri yerine gelirken sağ ayakla bir Ükte çift düşülerek oyunda üçüncü figür olan çapraz oynanır Oyunun çaprazı sağ solsağ yapılarak oyun devam eder. Oyunun tutuş şekli baş parmaklar açık, önündeki oyuncunun omuz kemiklerini kavrayacak şekilde dairesel olarak oynanan oyundur.
MERYEMO:
Oyun sağ ayakla başlar sağ ayak ileri, yana doğru atılarak sağsol sağsol,
ÇAÇAN:
Tutuşlar, halay esmer tekayak çiftayakta olduğu gibidir. Halaya çok benzer. Farklılık ise çıkışlardan sonraki figürlerin
SEYİRLİK HALK OYUNLARI :
Diyarbakır yöresinin yaşam biçimlerinden kaynaklanan köy seyirlik oyunları vardır. Bunlardan bazılan; Teşiberi, Gur u Pez, Şur u Mertal vb. dır.
TEŞİBERİ:
Müziksiz ya da müzik eşliğinde oynanabilir. Oyunun temeli öykünmeye dayanır. Oyunculann mimikleri önem taşır. Öykündükleri eylemlerle özdeşleşirler. TeşiBeri oyununun konulan çok çeşitlidir. Bunlar günlük işlerden, yaşayıştan kay naklanır. Oyun, adını yün eğirme eyleminden almıştır. Teşi, yün eğirmeye yarayan bir araçtır. Beri, köy kadınları ve kızlarının süt sağmak için toplandıklan yerdir. Köy kızları buraya hayvan sağmak için gelirken eğirecekleri yünleri de getirirler. Kızların beriye gelişi köy delikanlılannın beklediği bir olaydır. Buluşmaya olanak sağlar. Kızlardan sonra köy delikanlıları da alana toplanır. Hayvanların sağılması bitince oyunlar oynanır. Oyunda, delikanlılar kızların yaptıklarına öykünürler. Gösteri, müziksiz ya da davul zuma eşliğinde olur. Bu oyun günlük yaşamın çeşitli eylemlerine öykünerek de oynanabilir.
GUR U PEZ:
Yörenin kırsal kesiminin günlük yaşamından kaynaklanan bir oyundur. Köylerde hayvanlar, nöbetleşe ya da tek bir çoban tutularak otlatılır. Akşam da otlakta kalınır. Oyunda yaylada toplanan sürüye kurdun saldırması anlatılır. Bu saldırıda çobanın sürüyü özveriyle savunması ve saldırıyı savuşturması sergilenir. Oyunda; bir çoban, bir köpek, bir kurt, koyunlar vardır. Koyunlar halka olur. Bağdaş kurup, sağ elle sol ayağın baş parmağını ve sol elle sağ ayağın baş parmağını (ayaktan çapraz) tutarlar. Çoban, koyunların çevresinde koşarak elini her birinin başına koyar. Bu arada köpekte çobanın ve koyunların etrafında gezinip, sürünün dağılmasını engeller. Çoban, bir çeşit yoklama yaparken yöreye özgü ağızla tekerlemeler söyler. Koyunlar söz aralarında rüzgara öykünerek sesler çıkarır. Çoban, tekerlemesi bitince başını bir koyunun sırtına dayar ve uyur. Köpek ise sürünün etrafında dolandıktan sonra uyumaya başlar. Onu ve çobanı gözetlemekte olan kurt yavaşça sürüye sokulur. Birden saldırarak koyunlardan birini kapıp kaçırır. Koyun bağırarak yardım İster. Çoban uyanır ardından koşar, ama kurtaramaz. Ancak kurt başka bir koyun kaçıramadan öldürülür. Koyunlar ölen kurdun çevresinde kızgınlıklarını anlatır biçimde dönerler. Çobanla kurt arsındaki kovalamacanın nereye kadar olacağını oyuncular belirler. Bu sınır bir çizgi, bir tepelik, bir ağaç arkası, masa veya sandalye gibi nesneler olabilir.
Maden Dağı Dumandı
Maden Dağı Dumandı Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Yolu Dolan Dolandı Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Gitti Yarim Gelmedi Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Yas Gözüme Dolandı Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Bu Dağın Ardı Meşe Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Gün Kalka Gölge Düşe Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Beni Yardan Edenin Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Evine Şivan Düşe Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Bu Dağlar Meşe Dağlar Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Vermiş Baş Başa Dağlar Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
O Yar Dönüp Gelende Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Yol Verin Aşa Dağlar Deloy Loy Deloy Loy Kibar Yarim
Diyarbakır/Çüngüş türküleri
Ağlama yar ağlama
Tenekeci Mahmut - Ağlama Yar Ağlama versiyonu aşağıdadır. Yunanca Άλλο πια δεν καρτερώ γράμμα olarak bilinir. Στράτος Κύπριος tarafından söylenmiştir.
Ağlama yar ağlama (anam)
Mavi yazma bağlama
Mavi yazma tez solar (anam)
Yüreğimi dağlama
Elmada al olaydın (anam)
Selvi de dal olaydın
Bana göre yar mı yok (anam)
İstedim sen olaydın
Elma al olanda gel (anam)
Ayva nar olanda gel
Hasta düştüm gelmedin (anam)
Bari can verende gel
Tenekeci Mahmut - Ağlama Yar Ağlama
Ağlama yar ağlama (güzel)
Mavi yazma bağlama
Giderem tez gelirem (güzel)
Ele gönül bağlama
Öyledir yar öyledir (güzel)
Aşkın beni söyletir
Almış yari dizine (güzel)
Şarkı beste söyletir
Bugün ayın üçüdür (güzel)
Girme bostan içidir
Dudakların bal şeker (güzel)
Dilin badem içidir
Öyledir yar öyledir (güzel)
Aşkın beni söyletir
Almış yari dizine (güzel)
Şarkı beste söyletir
Adil Efendi
Dedim Adil Efendi Gel Kıyma Bana
Dedi İnsaf Ettim Geldim İmana
Dedim Bir Busecik Kerem Et Bana
Dedi Kamaştırır Gözlerin Yavaş
Dedim Adülere Niçin Uyarsın
Dedi Bu Haberleri Kimden Duyarsın
Zalım Didelerin Kana Boyarsın
Dedi Aşık Olan Döker Kanlı Yaş
Karlı Dağlar Kalmayınca Aradan
Haber Aldım O Kaşları Karadan
Ver Muradım Yeri Göğü Yaradan
Koyma Beni Bu Hasrete Öleyim
Gah Sefa Buldu Gönlüm Ahinesi Gahi Keder
Ali Alem Böyledir Böyle Gelir Böyle Gider
Bahçada yeşil çınar
Bahçada yeşil çınar
Boyu boyuma uyar
Ben seni gizli sevdim
Bilmedim alem duyar
Aman gülüm nanay
Top kaküllüm nanay
Nanay kibar yarim naynana naynana
Bahçalarda gül vari
Var git ellerin yari
Sen bana yar olmazsın
Yüzüme gülme bari
Aman gülüm nanay
Top kaküllüm nanay
Nanay kibar yarim naynana naynana
Başındaki Puşu Mudur
Başındaki Puşu Mudur (Ley Ley)
Diyarbekir İşi Midir (Ley Ley)
Bu Gün Yarim Bize Gelmiş (Ley Ley)
Bu Da Devlet Kuşu Mudur (Ley Ley)
Lolo Sana Hayran Olsun (Ley Ley)
Lolo Sana Gurban Olsun (Ley Ley)
Sandığımı Açamadım (Ley Ley)
Çeyizimi Saçamadım (Ley Ley)
Yazık Oldu Gençliğime (Ley Ley)
Güzel Yare Düşemedim (Ley Ley)
Lolo Sana Hayran Olsun (Ley Ley)
Lolo Sana Gurban Olsun (Ley Ley)
Başındaki Tellere
Başındaki Tellere (Lo)
Bak Şu Esen Yellere
Kıymet Verip Kim Bakar (Lo)
Sen Var İken Ellere
Ağam O Yar Elinden
Paşam O Yar Elinden
Nasıl Edem Nere Gidem
Şu Zalımın Elinden
Kevene Bak Kevene (Lo)
Yazık Seni Sevene
Seni Seven Divane (Lo)
Senin Nene Güvene
Ağam O Yar Elinden
Paşam O Yar Elinden
Nasıl Edem Nere Gidem
Şu Zalımın Elinden
Bir Ceket İsterem
Bir Ceket İsterem Kolu Dar Ola
Bir Çubuğu Yeşil Biri Al Ola
Kadir Mevlam Senden Bir Yar İsterem
Ölene Dek O Yar Bana Yar Ola
Hele Yar Yar Dinsiz Yar İmansız Yar Mürvetsiz Yar
Al Hançeri Vur Sineme İki Yar
Gör Ki Benim Bu Sinemde Neler Var
Bir Ceket İsterem Kolu Düğmeli
El Ele Vermeli Yarla Gezmeli
Kadir Mevlam Senden Bir Yar İsterem
Topuğu Halhallı Burnu Hizmalı
Hele Yar Yar Dinsiz Yar İmansız Yar Mürvetsiz Yar
Al Hançeri Vur Sineme İki Yar
Gör Ki Benim Bu Sinemde Neler Var
Bir Güzel Ki On Yaşına Girince (U.H.)
Bir Güzel Ki On Yaşına Girince
Gonca Güldür De Henüz Açılır
On Birinde Gonca Diye Koklarlar
On İkide Elma Deyip Saklarlar
On Üçünde Cevr-ü Cefa Çekerler
On Dördünde Hamre Şekere Benzer
(Ah)
On Beşinde Güzelliğin Çağıdır
On Altı Da Gören Aklın Dağıtır
On Yedide Göğsü Cennet Bağıdır
Uzanır Kameti Selviye Benzer
(Ah)
On Sekizde Hem Artırır Zarını
On Dokuzda Terk Eylemiş Arını
Yirmisinde Gözdedir Şu Karını
Zincirlerden Kopmuş Aslana Benzer
(Ah)
Yirmi Beşte Bıyıkları Burulur
Otuzunda Akan Sular Durulur
Otuz Beşte Günahları Sorulur
Yalana Karışmış İrfana Benzer
(Ah)
Kırk Yaşında Gazel Dökülür Bağlar
Kırk Beşinde Günahlarına Ağlar
Ellisinde İnsanlara Bel Bağlar
Dağ Başına Çökmüş Dumana Benzer
(Ah)
Elli Beşte Sızı İner Dizine
Altmışında Duman Çöker Gözüne
Altmış Beşte Hiç Bakılmaz Yüzüne
Ahreti Gözetir Süphana Benzer
Altmış Beşten Sonra Beller Bükülür
Bütün Damarlardan Kanlar Çekilir
Gel Gel Diye Toprak Çağırır
Geldi Geçti Şimdi Yalana Benzer
Beni Ağlatma Ki Sen De Gülesin (Leyli Leyli)
Hem Murada Hem Maksuda Eresin (Leyli Leyli)
Bu Gece Handayım
Bu Gece Bu Handayım
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy
Ben Halimem Ben Yetimem Ben Seyidem
Bu Handa Külhandayım
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Malım
Oy Malım Belalım Belalım Belalım
Hancı Kurbanın Olam
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy
Ben Halimem Ben Yetimem Ben Seyidem
Çok Zamandır Yoldayım
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Malım
Bu Gece Uyumamışam
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy
Ben Halimem Ben Yetimem Ben Seyidem
Uykuma Doymamışam
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Malım
Oy Malım Belalım Belalım Belalım
Keserem Seni Kiprik
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy
Ben Halimem Ben Yetimem Ben Seyidem
Yar Gelmiş Görmemişem
Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Oy Malım
Bülbülün kanadı sarı-1
Bülbülün kanadı sarı
Ben ağlarım zarı zarı
Elimden aldılar yarı
Garip garip ötme bülbül
Benim derdim bana yeter
Bir dahi sen katma bülbül
Bülbülün kanadı beyaz
Gece buzlu gündüz ayaz
Al kalemi derdimi yaz
Garip garip ötme bülbül
Benim derdim bana yeter
Bir dahi sen katma bülbül
Cahar attım dubara
Cahar attım dubara (ayle nure)
El vurmayın o yare (hanım nure)
Aşkından yanıyorum (ayle nure)
Sen düşme ki bu nara (hanım nure)
Deniz altı horasan (ayle nure)
Seni nerde arasam (hanım nure)
Şaşırmışam yolumu (ayle nure)
Acep kimlere sorsam (hanım nure)
Cahar attım şeş oynadım
Cahar attım şeş oynadım
Dubarayla yendi beni (hele beni beni)
Ben candan severim seni
Cahar attım düşeşine
Mayilem kalem kaşına
Ben candan severim seni
Dağdan kestim değenek
Dağdan kestim değenek
Ortası benek benek
Yeni bir yar sevmişem
Eskisine ne gerek
Dağı duman olanın
Hali yaman olanın
Gece uykusu gelmez
Yari güzel olanın
Dağlara lale düştü
Güle velvele düştü
Yanarım ona gelin
Yar elden ele düştü
Dağdan attım ekini
Uçurttum eldekini
Soran gözümü sorar
Sormaz içindekini
Dağlar dağımdır benim-2
Dağlar dağımdır benim
Gam ortağımdır benim
Ağlatma zalim felek
Zalim çağımdır benim
Bu dağlar olmasaydı
Gül benzim solmasaydı
Ölüm allah'ın emri
Ayrılık olmasaydı
Oy havar havar havar
Zülüf gerdanı kovar
İki gönül bir olsa
Bir aylık yolda ne var
Diyarbekir Şad Akar
Diyarbekir Şad Akar [Hele Yar Zalim Yar]
Urfa Mardin'e Bakar [Severem Ben Seni]
Diyarbekir Kızları [Hele Yar Zalim Yar]
Kibritsiz Kandil Yakar [Severem Ben Seni]
Diyarbekir Bedendir [Hele Yar Zalim Yar]
Suyu Akmaz Nedendir [Severem Ben Seni]
Her Gün Burdan Gecen Yar [Hele Yar Zalim Yar]
Bugün Geçmez Nedendir [Severem Ben Seni]
Ay Karanlık Gecedir [Hele Yar Zalim Yar]
Bilmem Bu Dert Necedir [Severem Ben Seni]
Yastık Gurbanın Olam [Hele Yar Zalim Yar]
Yar Yatısı Nicedir [Severem Ben Seni
Dumanlı Yayla Başı
Dumanlı Yayla Başı (Yaylalar Yaylalar)
Olsam Yarin Yoldaşı (Dumanlı Yaylalar)
Gençliğim Ömrüm Bitti (Yaylalar Yaylalar)
Versem Zalım Kardaşı (Dumanlı Yaylalar)
Soğuk Pınar Olaydım (Yaylalar Yaylalar)
Bulanıp Durulaydım (Dumanlı Yaylalar)
Yarim Sana Gelende (Yaylalar Yaylalar)
Setirine Dolaydım (Dumanlı Yaylalar)
Elinde Maşrabası (Yaylalar Yaylalar)
Terlemiş Kaş Arası (Dumanlı Yaylalar)
Göz Gördü Gönül Sevdi (Yaylalar Yaylalar)
Nedir Bunu Çarası (Dumanlı Yaylalar)
El ele ver gidek puruthanaya
Ne Feryad Edersin Divane Bülbül adlı türkü ile benzer müziğe sahiptir.
El ele ver gidah puruthanaya
Kurban olum seni doğ[u]ran anaya
Seni doğurdu beni de saldı belaya
Yeni de duydum sevdalısın sevdalı
Şu derdimin dermanısın dermanı
Ne durursun dağ başında ay kimi
Yanakları elma kimi nar kimi
Gel sarılak ikimiz bir can kimi
Yeni de duydum sevdalısın sevdalı
Şu derdimin dermanısın dermanı
Esmerin Ağı Gerek
Esmer Bugün Ağlamış,
Ciğerimi Dağlamış.
Kara Kaşın Üstüne,
Siyah Puşi Bağlamış.
Hele Yar Yar Yar, Kibar Yarim Esmerim.
Sen Güzelsin Esmerim, Sen Benimsin Esmerim.
Esmerin Ağı Gerek,
Alnında Dağı Gerek.
Esmer Yari Olanın,
Zincirden Bağı Gerek.
Hele Yar Yar Yar, Kibar Yarim Esmerim.
Sen Güzelsin Esmerim, Sen Benimsin Esmerim.
Esmer Bu Gün Toydadır,
Kesimi Ne Boydadır.
Ne Kadar Esmer Varsa,
Hepsi Bizim Soydadır.
Hele Yar Yar Yar, Kibar Yarim Esmerim.
Sen Güzelsin Esmerim, Sen Benimsin Esmerim.
Eydim Kavak Dalını
Eydim Kavak Dalını
Saydım Yapraklarını
Nazlı Yare Ayırdım
Gönül Konaklarını
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Mavi Giyme Uymuyor
Gönlüm Senden Doymuyor
İsterem Vanan Gelim
Arkadaşlar Koymuyor
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Mavi Giyme Tanırlar
Seni Aşık Sanırlar
Zaten Talihim Yoktur
Seni Benden Alırlar
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Eğdim Söğüt Dalını
Eğdim Söğüt Dalını
Saydım Yapraklarını
Yarim Hamamdan Gelmiş
Öptüm Yanaklarını
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Kuşburnunun Kurusu
Geçti Kızlar Sürüsü
Sürüsünden Fayda Yok
Beni Yaktı Birisi
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Mavi Geyme Uymuyor
Gönlüm Sana Doymuyor
İsterim Yanan Gelem
Arkadaşlar Koymuyor
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Beyaz Giyme Tanırlar
Seni Yolcu Sanırlar
Zaten Bende Talih Yok
Seni Benden Alırlar
Hanım Kızlar Kızlar
Canım Kızlar Kızlar
Bezenmiş Düğüne Gider
Elma Yanaklı Kızlar
Fincanın Etrafı Yeşil
Fincanın etrafı yeşil aman aman,
At kolun kolların boynumdan aşır.
Sarhoşum dilim dolaşır aman aman.
Aman kız canım kız öldürdün beni
El ettin göz ettin mahvettin beni.
Fincanın etrafı sarı aman aman,
Ağlarım sızlarım ben zarı-zarı.
Elimden aldılar yari aman aman.
Aman kız canim kız öldürdün beni
El ettin göz ettin mahvettin beni.
Hangi Bağın Bağbanısan
Hangi Bağın Bağbanısan Gülüsen... Gülüsen,
Aldın Aklım Ettin Beni Deli Sen Aman.
Yüz Yıl Geçse Gene Benim Malımsan... Malımsan,
İsterem Ki Bir Gün Evvel Gelesen Aman.
Öldüm Bittim Eridim Tutuştum Amman
O Senin Aşkın Elinden Bayıldım Amman
Sesin Aldım Yüzünde Gördüm Ayıldım Aman
Diyarbakır Etrafında Bağlar Var... Bağlar Var,
Fitil İşler Yüreğimde Yara Var Aman.
Sen Gidersen Benim Başka Kimim Var... Kimim Var,
İsterem Ki Bir Gün Evvel Gelesen Aman.
Öldüm Bittim Eridim Tutuştum Amman
O Senin Aşkın Elinden Bayıldım Amman
Sesin Aldım Yüzünde Gördüm Ayıldım Aman
Karşı Dağın Kumruları Seslenir
Yaylasında Türlü Ceylan Beslenir
Koy Başım Dizine Yatım Uzanım
İsterem Ki Bir Gün Evvel Gelesen
Öldüm Bittim Eridim Tutuştum Amman
O Senin Aşkın Elinden Bayıldım Amman
Sesin Aldım Yüzünde Gördüm Ayıldım Aman
Hani Davulunuz Hani
Hani Davulunuz Lo Hani Ya Davulunuz
Hani Düğününüz Lo Hani Ya Düğününüz
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur
Dört Mumdur Ondört Mumdur
Bahan Bir Bade Doldur
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninna
Ha Ninna Heyran Ninna
Ha Ninna Kurban Ninna
Ha Ninna
Hanı Gelininiz Lo Haniya Gelininiz
Hani Kaşmeriniz Lo Hani Ya Kaşmeriniz
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur
Dört Mumdur Ondört Mumdur
Bahan Bir Bade Doldur
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninna
Ha Ninna Heyran Ninna
Ha Ninna Kurban Ninna
Ha Ninna
Kalenin Bedeninde Halay Çekah Dibinde
Evselin Uşakları Çifte Liver Belinde
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur
Dört Mumdur Ondört Mumdur
Bahan Bir Bade Doldur
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninna
Ha Ninna Heyran Ninna
Ha Ninna Kurban Ninna
Ha Ninna
Acem Kuşak Beline Heyran Şirin Diline
Mumlar Yakın Çevirin Kına Yakah Eline
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur
Dört Mumdur Ondört Mumdur
Bahan Bir Bade Doldur
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninna
Ha Ninna Heyran Ninna
Ha Ninna Kurban Ninna
Ha Ninna
Haram Sudan Atladım
Haram Sudan Atladım
Mantin Çarşaf Topladım
Muradım Olsun Diye
Her Derdine Katlandım
Uy Beni Vay Beni Uy Beni Vay Beni Beni Beni
Evlibeden'de Kuş Var
Kanadında Gümüş Var
Yarim Getti Gelmedi
Elbet Bunda Bir İş Var
Uy Beni Vay Beni Uy Beni Vay Beni Beni Beni
Evlibeden Kuş Pini
Oldum Kızlar Düşküni
Yalın Ayak Baş Açık
Yola Düştüm Kış Güni
Uy Beni Vay Beni Uy Beni Vay Beni Beni Beni
Haydi Gidak Toyuna
Haydi Gidak Toyuna
Kurban Olam Boyuna
Kına Yahah Eline
Hel Hele Bas Hele
Gelin Ağlar Vişkele
Güvey Güler Bah Hele
Kızlar Kahsın Oynasın
Düğün Evi Eylene Ah Eylene
Kına Koydum Siniye
Haber Salın Bibiye
Gelin Giyinmiş Diye
Hel Hele Bas Hele
Gelin Ağlar Vişkele
Güvey Güler Bah Hele
Kızlar Kahsın Oynasın
Düğün Evi Eylene Ah Eylene
Altın Bastım Eline
Hınna Koydum Üstüne
Duvak Çektim Yüzüne
Hel Hele Bas Hele
Gelin Ağlar Vişkele
Güvey Güler Bah Hele
Kızlar Kahsın Oynasın
Düğün Evi Eylene Ah Eylene
Hele Yar Zalim Yar
Hele Yar Yar Zalim Yar
Hayin Yar Kâfir Yar Çapkın Yar
Le Le Leylim Le Yar
Ne Zalimsin Yarim
Ben Sana Kurbanım
Yüzüne Hayranım
Sevgili Sultanım
Yarın Akşam Sizde
Ben Sana Mehmanım
Seni Görmemişem
Yamandır Ahvalım
Hele Yar Yar Zalim Yar
Hayin Yar Kâfir Yar Çapkın Yar
Le Le Leylim Le Yar
Çağırdım Yarim Yarim
Gel Bana Sinem Sarım
Söyle Anan Kimdir
Gidim Ona Yalvarım
Her Nereye Baksam Yüzün Görünür
Suzan Yakar tarafından söylenmiştir.
Her nereye baksam yüzün görünür
Gönül ateş alır duman bürünür
Her nereye baksam yüzün görünür
Gönül ateş alır duman bürünür
Uzundur saçlarım yerde sürünür
Allı gelin seni eller mi aldı
Sözlerin nerede kaldı
Gözlerin uykuya daldı
Seni başka kollar sardı
Gelin seni eller mi aldı
Sensiz bu dünyada malı nedeyim
Başım alıp diyar diyar gideyim
Sensiz bu dünyada malı nedeyim
Başım alıp diyar diyar gideyim
Halımdan bilen yok nasıl edeyim
Allı gelin seni eller mi aldı
Sözlerin nerede kaldı
Gözlerin uykuya daldı
Seni başka kollar sardı
Gelin seni eller mi aldı
Kalemi Kaşta Koydun (U.H.)
(Yavrum Bugün) Kalemi Kaşta Koydun (Anam)
Gözümü Yaşta Koydun (Di Gel Anam Gel)
(Yavrum Bugün) Seni Bir Yad Ettim (Anam)
Beni Ateşte Koydun
Di Gel Hayın Yarım Di Gel
Bibaht Yarim Di Gel Oy
(Yavrum Bugün) Eğildim Kelep Ettim (Anam)
Şam Yolun Halep Ettim (Di Gel Anam Gel)
(Yavrum Bugün) Bir Vefasız Yar İçin (Anam)
Ömrümü Telef Ettim
Di Gel Hayın Yarım Di Gel
Bibaht Yarim Di Gel Oy
Kar Mı Yağmış Diyarbakır'ın Dağına (U.H.)
Kar Mı Yağmış Diyarbakır'ın Dağına (Ey Ey)
Bülbül Konmuş Bostanına Bağına (Yar Yar)
Yeni Gelmiş Sarılmanın Çağına (Ey Ey Ey)
Reva Mıdır Yar Ben Murad Almıyayım
(Ah) İkbale Zeval Erse Ne Var Sende Kemal Var
Mağruri Kemal Olma Ki Ardınca Zeval Var
Tek Başıma Kalsam Şahi Devrana Kul Olmam
Viran Olası Hanede Evlad-Ü Ayal Var
Reva Mıdır Yar Ben Murad Almıyayım
Kar Yağar Kar Üstüne (Amman Ey)
Kar Yağar Kar Üstüne
Derdim Var Dert Üstüne
Cellat Boynumu Vursa
Yar Sevmem Yar Üstüne
Amman Ey Amman Ey
Halım Yamman Ey
Seni Gelin Getirem
Arpa Buğday Zamman Ey
Kar Yağar Ayazlanır
Gün Doğar Beyazlanır
Ben Yarimi Görmezsem
Şu Gönlüm Marazlanır
Amman Ey Amman Ey
Halım Yaman Ey
Seni Gelin Getirem
Arpa Buğday Zamman Ey
Karanfil Eken Bilir
Karanfil Eken Bilir (Malamın)
Bu Derdi Çeken Bilir (Malamın)
İkimizin Aşkını (Malamın)
Ancak Yaradan Bilir (Malamın)
Oy Can Oy Can Oy Can Oy Cananım
Öldürdün Beni Cananım Cananım
Soldurdun Beni
Karanfil Eker Misin (Malamın)
Bu Aşkı Çeker Misin (Malamın)
Bana Ettiklerini (Malamın)
Sen Olsan Çeker Misin (Malamın)
Oy Can Oy Can Oy Can Oy Cananım
Öldürdün Beni Cananım Cananım
Soldurdun Beni
Kerpiç Kerpiç Üstüne Kurdum Binayı
Kerpiç kerpiç üstüne kurdum binayı
Binayı kurar iken gördüm Leyla'yı
Leyla başıma açtı türlü belayı
Ah Leyla Leyla Leyla etme bu nazı
Gel barışalım baban kıysın nikahı
Kerpiç kerpiç üstüne düzdüm bir sıra
Leyla'dan haber aldım gitmiş Mısır'a
Kuzu olup melesem arkası sıra
Ah Leyla Leyla Leyla etme bu nazı
Gel barışalım baban kıysın nikahı
Kırklar dağının düzü
Kırklar dağının düzü
Karanlık bastı bizi
Kör olasın zalım suzan
Ziyaret çarptı bizi evliya
Köprü altı kapkara
Ana gel beni ara
Saçlarıma kumlar doldu
Tarağ getir sen tara
Al tarağı sen tara
Gazi köşkü serindir
Dicle nehri derindir
Sen ağlama garib anam
Kadir mevlam kerimdir
Makaram Sarı Bağlar
Makaram Sarı Bağlar (Oy)
Kız Söyler Gelin Ağlar
Niye Ben Ölmüşmüyem (lo)
Asyem Karalar Bağlar
O Perde O Perde
Zülfün Yüzüne perde
Devriyeler Sardı Da Bizi
Meyer Kaderim Böyle
Makarada İpliğim (Oy)
Asye Benim Kekliğim
Hiç Aklımdan Çıkmıyor (lo)
Tenhalarda Gezdiğim
O Perde O Perde
Zülfün Yüzüne perde
Devriyeler Sardı Da Bizi
Meyer Kaderim Böyle
Sarı Gülü Derende (Oy)
İnsaf Senin Nerende
Kabahat Sende Değil (lo)
Sana Gönül Verende
O Perde O Perde
Zülfün Yüzüne perde
Devriyeler Sardı Da Bizi
Meyer Kaderim Böyle
Mardin kapı şen olur
Mardin kapı şen olur
Dibi değirman olur
Buralarda yar seven
Mutlaka verem olur
Dağkapısı daşlıdır
Yarim kara kaşlıdır
Ben yarimi tanıram
Kıvır kıvır saçlıdır
Urfakapı bağlıdır
Yarim karadağlıdır
Ben yarıma kıyamam
Yarım küçük çağlıdır
Yenikapı bahçalar
Yar orda keman çalar
O yar bana bakanda
Yüreğimi parçalar
Mavi Bağlar Başına
Mavi Bağlar Başına
Gül Koyar O Zülfüne
Seni Sevdim Seveli
Düştüm Aşkın Peşine
Amman Amman Amman Amman
Ben Sana Oldum Hayran
Ben Sana Oldum Kurban
Yar İstemez Ne Olur
Ateşten Gömlek Olur
Bu Derdi Çekenler De
Kahrından Verem Olur
Amman Amman Amman Amman
Ben Sana Oldum Hayran
Ben Sana Oldum Kurban
Bülbülün Var Kafesi
Geliyor Yanık Sesi
Sevdaya Tutulanın
Var Mı Hiç Kimsesi
Amman Amman Amman Amman
Ben Sana Oldum Hayran
Ben Sana Oldum Kurban
Nare Esvab Yıhıyor
Nare Esvab Yıhıyor (Nare)
Köpük Teşten Taşıyor (Nare)
Nare'min Kaşı Gözü (Nare)
Ciğerimi Yakıyor (Nare)
Nare Nare Hey Nare Nare
Nare Nare Oy Nare Nare
Dağı Duman Olanın (Nare)
Hali Yaman Olanın (Nare)
Gece Uykusu Gelmez (Nare)
Yari Güzel Olanın (Nare)
Nare Nare Hey Nare Nare
Nare Nare Oy Nare Nare
Kebabı Köz Öldürür (Nare)
Sürmeyi Göz Öldürür (Nare)
Aşıkı Kılıç Kesmez (Nare)
Kötü Bir Söz Öldürür (Nare)
Nare Nare Hey Nare Nare
Nare Nare Oy Nare Nare
Nazey
Diyarbekir Bedende
Seni Gördüm Gidende
Aklımı Baştan Aldın
Bahan İşmar Edende
Le Naze Naze Le Naze Naze
Le Naze Etme Bu Naze
Eyle Gönlümü Raze
Olmuşam Aşkın Mareze
Gidersen Beni Apar
Yoksa Kıyamet Kopar
Arkam Sıra Gözyaşı
Ardım Sıra Sel Kopar
Le Naze Naze Le Naze Naze
Le Naze Etme Bu Naze
Eyle Gönlümü Raze
Olmuşam Aşkın Mareze
Dicle Ötesi Bağlar
Bu Dert Kalbimi Dağlar
Bu Hasrete Dayanamaz
Ne Hastalar Ne Sağlar
Le Naze Naze Le Naze Naze
Le Naze Etme Bu Naze
Eyle Gönlümü Raze
Olmuşam Aşkın Mareze
Odasına Girdim Fincan Elinde
Odasına girdim fincan elinde
Saatin kordonu ince belinde
Kaşları keman keman
Gözleri yaman
Odasına girdim ne haller olmuş
Kaşı ile gözü ne yaman uymuş
Kaşları keman keman
Gözleri yaman
İstanbul'la Üsküdar'ın arası
Yaktı beni gözlerinin karası
Kaşları keman keman
Gözleri yaman
Saçaklıkta Kilim Var
Saçaklıkta Kilim Var
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Yar Elinde Gülüm Var
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Kömür Gözlü Sevdiğim
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Senden Başka Kimi Var
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Karanfilsin Tarçınsın
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Neden Böyle Hırçınsın
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Ne Büyüksün Ne Küçük
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Tamam Benim Harçımsın
Digel Digel Yanıma
Gastın Benim Canıma
Malım Mülküm Şanına
Kanım Kaynar Kanına
Gel Yanuma Yanıma
Silmedin göz yaşımı
Silmedin göz yaşımı aşkın ile ağlayanın
Vay ahvaline zalim sana bel bağlayanın
Öyle zahm açtı nigahın kılıcı sineme ki
Parelendi ciğeri yarelerim bağlayanın
Şem'a pervaneyi yaktığı için yanmadadır
Ciğeri dağlanır elbette ciğer dağlayanın
Suzan (Suzi) ve Kırklardağı
Kırklardağı'nın yüzü
Karanlık sardı düzü
Ben öleydim
Suzi-Suzi Ziyaret çarptı bizi
Köprüaltı kapkara
Anne gel beni ara
Saçlarım kumlara batmış
Tarak getir de tara
Köprünün orta gözü
Sular apardı düzü
Ben öleydim
Suzi-Suzi Dicle ayırdı bizi
Kaynakça: Diyarbakır Esma Ocak Yazar Büyüklerinden
Sürme beni (diyarbakır arazbar hoyratı)
(Oğul anam) sürme beni
(Oğul) çek gözen sürme beni
(Oğul) kul olum kapan gelim
(Vallah) kerem et sürme beni (felek ey)
(Oğul) ben senin hayranınam
Gel etme üzme beni (felek ey)
(Oğul) anam vallah ben senin hayranınam
(Oğul) gel etme ey üzme beni (felek ey)
Vallahi O Yardır
Vallahi O Yardır
Billahi O Yardır
Sinemin Üstünde
Hala O Dağdır
Mavi Yüzük Firuze
Haber Verin Horoza
Horoz Bugün Ötmesin
Var Gelmiş Hanemize
Vallahi O Yardır
Billahi O Yardır
Sinemin Üstünde
Hala O Dağdır
Bu Dağın Ötesine
Mailem Var Sesine
Yarim Keklik Ben Doğan
Düşeydim Ensesine
Vallahi O Yardır
Billahi O Yardır
Sinemin Üstünde
Hala O Dağdır
Çaldığın Saza Mı Yanam
Çaldığım Saza Mı Yanam
Ettiğin Naza Mı Yanam
Alım Yari Yanıma
Kış Yatım Güz Uyanam
Saza Niye Gelmezsen
Söze Niye Gelmezsen
Var Gündüz Kârın Eyle
Gece Niye Gelmezsen
Vurgunam Kara Gözüne
Yanırma Sevdan Közüne
Canımı Kurban Ederem
Sevdiğim Bir Tek Sözüne
Saza Niye Gelmezsen
Söze Niye Gelmezsen
Var Gündüz Kârın Eyle
Gece Niye Gelmezsen
Çay İçinde Döğme Taş
Çay İçinde Döğme Taş,
Gönlüm Huni Gözüm Yaş.
Aklımı Baştan Aldı,
Orta Boylu Kalem Kaş.
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur,
Dört Mumdur On Dört Mumdur.
Bana Bir Bade Doldur,
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninnah,
Ha Ninnah Ha Ninnah.
Bu Küçe Uzun Küçe,
Küçeye Serdim Keçe.
Hak Yoluna Üç Kurban,
Yar Gele Burdan Geçe.
Bir Mumdur İki Mumdur Üç Mumdur,
Dört Mumdur On Dört Mumdur.
Bana Bir Bade Doldur,
Bu Ne Güzel Düğündür Ha Ninnah,
Ha Ninnah Ha Ninnah.